خوردن سیر خام ناشتا در بارداری

خوردن سیر خام به صورتهای مختلف مانند ناشتا در بارداری، استفاده از آن به عنوان یک ماده اولیه در پخت غذا، استفاده از اسانس آن همه و همه دارای فواید بسیار بی شماری بر روی بدن شما می شوند که در این مقاله صرفا به بررسی فواید طیر خواص می پردازیم.

بنابراین اگر شما نیز تمایل دارید که از فواید سیر خام باخبر شوید، با ما همراه بمانید.

خوردن سیر خام ناشتا در بارداری

خوردن سیر خام ناشتا

خوردن سیر خام ناشتا برخی افراد عاشق طعم سیر هستند و به دلایل فواید بسیار متعدد آن، آن را در رژیم غذایی خود می گنجانند، بسیاری از افراد نیز از این بو متنفر می باشند و برای بهره مندی از مزیت های آن ،خوردن سیر خام ناشتا را هر روز در برنامه غذایی و روزانه خود می گنجانند.

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که خوردن سیر ناشتا چه فایده ای برای بدن دارد؟

در پاسخ به این سوال بایستی بگوئیم که طبق نظر بسیاری از پزشکان بزرگ در تمام جهان خوردن سیر خام به صورت ناشتا بسیار مفید می باشد چرا که بدن فرد ناشتا می تواند تمامی مواد مغذی سیر را بدون ترکیب با غذاهای دیگر بطور کامل جذب کند.

از خواص خوردن سیر خام به صورت ناشتا می توان به موارد زیر اشاره نمود.

-تنظیم فشار خون بالا

که برای این منظور شما بایستی یک ای دو حبه سیر را پس از پوست کردن به همراه یک لیوان آب ببلعید تا به مرور زمان از اثرات شگفت انگیز آن بر روی بدن خود بهره مند گردید.

-درمان سردردهای مختلف مانند میگرن، سردرد های عصبی

-بهبود سطح کلسترول خون

-جلوگیری از آلزایمر در کهنسالی به دلیل وجود آنتی اکسیدان فراوان

-سم زدایی فلزات سنگین از بدن

-لاغری و کاهش وزن

به منظور لاغری در هنگام ناشتا یک حبه سیر را به همراه یک لیوان آب و با معده خالی نوش جان کنید و در کنار داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش مناسب، متابولیسم بدن خود را بالا ببرید تا نتایج شگفت آور آن را در اسرع وقت مشاهده کنید.

-شاداب کننده و به تاخیر انداختن در روند پیری پوست

-تقویت ریشه های مو

-بهبود عملکرد دستگاه گوارش و معده

مصرف سیر خام در ناشتا باعث به کار افتادن معده شما می شود و اگر برای مثال از مشکل یبوست رنج ببرید به آسانی و با مصرف یک دوره ۲۱ روزه به راحتی مشکل شما بر طرف می گردد.

-جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در کبد و در نتیجه مرگ آن ها

-کاهش کلسترول بد خون

-درمان دردهای مفصلی و آرتروز

-رفع اسهال شدید

-درمان انواع مختلف افسردگی

-پاکسازی بدن از هر گونه کرم وانگل

-رفع کننده بیماریهای تنفسی مختلف مانند آسم

-کاهش دیابت در فرد مبتلا به این بیماری

-تسکین دندان درد

برای این منظور چهار حبه سیر را به خوبی له کنید و کمی نمک به ان اضافه کنید تا به شکل خمیر در بیاید، سپس این ترکیب را به مدت پنج الی شش دقیقه بر روی دندان خود قرار دهید و در انتها کار نیز با آب نمک گرم بشویید و به راحتی دندان درد خود را تسکین دهید.

-افزایش میل جنسی و کیفیت بالاتر اسپرم در مردان

-درمان مشکلات پوستی مختلف

از جمله مشکلات پوستی که توسط سیر رفع میشوند می توان به انواع جوش های صورت، رفع آکنه، درمان پسوریازیس، از بین برنده التهابات پوستی، جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی، جوانسازی پوست

در این قسمت لازم دانستیم به چندین روش استفاده مختلف از سیر برای موارد ذکر شده یعنی همان فواید سیر بپردازیم، پس با ما همراه بمانید‌.

-درست کردن شربت سیر لیمو برای لاغری

شما برای بالاتر بردن متابولیسم بدن خود می توانید در هنگام ناشتا سه حبه سیر تازه را پوست گرفته و له کنید و به همراه آب یک عدد لیمو تازه داخل یک لیوان ریخته و سپس دو قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب داغ به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا تمامی مواد به خرد هم بروند، مصرف این شربت در ناشتا باعث سرعت بخشی بیشتر به عمل کالری سوزش شما و در نتیجه لاغری سریع تر شما می شود.

برای خوردن سیر به صورت خام در ناشتا شما می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید.

-حبه های سیر مورد نظر خود را به صورت نگینی کرده و آن را در ته حلق خود قرار داده و به کمک آب یا نوشیدنی دلخواه خود مانند دتاکس واتر میل کنید.

-شما هم چنین می توانید سیر های خود را له کنید و برای مصرف تحت هیچ شرایطی آن را نجوید بلکه در قسمت انتهایی حلق قرار داده و با اسموتی، میلک شیک، دوغ کفیر، آب ماست و غیره نوش جان کنید تا بوی آن کمتر اذیت تان کند، البته شما با یکبار استفاده از این دو روش کاملا متوجه می شوید که اصلا دهان شما بوی سیر نمی دهد.

نکته: بسیار مهم است که بدانید لطفا و تحت هیچ شرایطی از مصرف یک حبه سیر به صورت کامل خودداری کنید چرا که احتمال گیر کردن آن در گلو شما بسیار زیاد می باشد و ممکن است در بدترین حالت خفه شوید، بنابراین برای استفاده حتما از روش های گفته شده استفاده کنید.

سیر خام در بارداری

سیر خام در بارداری بسیاری خانم ها که بسیار به رژیم غذایی خود اهمیت می دهند و در اغلب موارد به صورت ناشتا سیر مصرف می کنند در زمان باردار شدن این ترس سراسر وجودشان را فرا می گیرد که آیا مصرف سیر خام در بارداری مجاز بوده و یا اینکه منجر به ایجاد اتفاقات بسیار زیادی بر روی مادر یا جنین می افتد؟،به همین منظور ما در این قسمت لازم دانستیم که شما را به صورت کامل با این مطلب آشنا سازیم.

مصرف سیر خام در بارداری مضر نمی باشد مگر اینکه شما بیش از حد مجاز مخصوصا در سه ماه اول بارداری استفاده کنید که در این صورت ممکن است عواقب بسیار زیاد و خطرناکی بر روی شما و جنین تان گذاشته شود مانند افت ناگهانی فشار در تمامی ماه های بارداری به خصوص ماه دوم و سوم، لذا بهتر است مادران باردار قبل از مصرف خودسرانه سیر ابتدا با پزشک خود مشورت نمایند.

مادران باردار در طول بارداری می توانند روزانه بین دو تا چهار حبه سیر خام را به تنهایی و یا با انواع وعده های غذایی خود نوش جان کنند و از فواید زیر بر روی سیستم بدنی شان بهره مند گردند.

-پیشگیری از سرطان

-کاهش عفونت

-جلوگیری از ریزش مو

-کاهش خستگی

البته مجدد تاکید می کنیم که از مصرف بیش از حد سیر خام در بارداری خودداری کنید چرا که احتمال خطر سقط جنین بسیار بالا می رود و هم چنین افراد دارای فشار خون پایین تحت هیچ شرایط از سیر زید استفاده نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *