قیمت سیر سیاه در شیراز

شاید تعجب کنید اما سیر به رنگ سیاه هم وجود دارد. احتمالا اکثر شما تجربه استفاده از این محصول را ندارید و تا به حال تنها از مدل های سفید رنگ استفاده کرده اید. اما باید بگوییم که مدل های به رنگ سیاه سیر هم وجود دارند و رنگ آن ها به خاطر خرابی و یا فاسد شدن محصول نیست. سیر سیاه می تواند به اندازه مدل های سفید رنگ خود، عطر، طعم و خواص جذابی داشته باشد اما به دلیل تفاوت در شیوه تولید دارای رنگ مختلفی است. این محصول در نقاط مختلفی از کشور از جمله شیراز تولید می شود که قیمت آن بسته به کیفیت محصول تفاوت دارد‌. در ادامه بیشتر درباره قیمت این محصول بحث می کنیم.

قیمت سیر سیاه در شیراز

قیمت سیر سیاه

قیمت سیر سیاه احتمالا بسیاری از شما به خوبی نمی دانند سیر سیاه چیست و با مشاهده آن گمان کنید که این محصول خراب شده و غیر قابل استفاده است. اما این گونه نیست و این محصول حتی می تواند خواص بیشتری از خود سیر های تازه هم داشته باشد. اما چگونه سیر سیاه تولید می شود؟ این محصول در واقع همان سیر سفید است که در دما و رطوبت نسبتا بالا تخمیر شده است. این کار باعث شده است تا محصول رنگی سیاه پیدا کند.

مطالعات نشان داده اند در طی این فرآیند نه تنها خواص سیر از بین نمی رود که حتی بیشتر هم می شود. یک سیر سیاه چندین برابر مدل های سفید، دارای ارزش غذایی است و به همین دلیل می تواند گزینه بهتری برای مصرف باشد. البته همه مزیت های این محصول به داشتن خواص زیاد محدود نمی شود.‌ بسیاری از افراد به طعم‌ سیر علاقه نداشته و یا از بوی بد آن بیزارند.

از این رو است که ترجیح می دهند از سیر کمتر در مواد غذایی خود استفاده کنند.‌ بررسی ها نشان می دهد سیر سیاه دارای طعمی شیرین می شود که بوی سیر هم در آن از بین می رود. از این رو است که افرادی که به سیر سفید علاقه ندارند می توانند از مدل های سیاه این محصول استفاده کنند. این محصول هنوز آن چنان در میان مصرف کنندگان شناخته نشده است و به همین دلیل علی رغم داشتن خواص زیاد، اما فروش به نسبت زیادی ندارد.

قیمت یک محصول تا حد زیادی وابسته به شرایط بازار یعنی میزان عرضه و تقاضا است. بالا رفتن هر یک از این موارد می تواند باعث تغییر در کفه قیمت به سمت مقابل بشود.‌ با افزایش تقاضا، دسترسی به محصول سخت تر می شود و همین عامل کمک می کند تا محصول رشد قیمتی را تجربه کند. این در حالی است که افزایش عرضه اثری کاملا عکس دارد و کمک می کند تا محصول با افت قیمتی مواجهه بشود.

اشاره شد که هنوز بسیاری از مصرف کنندگان با مزیت ها و خواص سیر سیاه آشنا نیستند و به همین دلیل است که تقاضا به نسبت زیادی برای آن وجود ندارد‌. این موضوع کمک کرده است تا مصرف کنندگان بتوانند محصول مورد نیاز خود را با بهترین قیمت ها سفارش بدهند. از این رو با وجود داشتن خواص زیاد اما سیر سیاه با اختلاف قیمتی زیادی به نسبت مدل های سفید به فروش نمی رسد.

خود سیر سیاه در بازار دارای یک قیمت ثابت و مشخص نبوده و این محصول با توجه به ویژگی هایی که دارد، قیمت گذاری می شود. برای مثال کیفیت سیر یکی از عواملی است که تعیین می کند تا مدل های این محصول با چه اختلافی در بازار به فروش برسند. طبیعی است که یک سیر درجه یک قیمت بیشتری از مدل های با کیفیت کم داشته باشد.

حتما می دانید که قیمت سیر سیاه در نقاط مختلف کشور یکسان نیست و در شهر های تولید کننده می توان با قیمت های بهتری این محصول را خریداری کرد. از این رو عرضه مستقیم و یا غیر مستقیم می تواند یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت باشد. اثر این عامل بر قیمت محصولات کشاورزی بیشتر از محصولات دیگر بازار است‌.

زمانی می توانید سیر سیاه مورد نیاز خود را با قیمت بهتری خریداری کنید که به صورت مستقیم با تولید کننده این محصول در ارتباط باشید‌.‌ در غیر این صورت مجبور هستید هزینه بسیار بیشتری را بابت سودی که هر یک از واسطه ها می برند، پرداخت کنید. اما چگونه می توان به تولید کننده سیر به صورت مستقیم دسترسی داشت؟

استفاده از مزیت های فروشگاه های آنلاین می توانند کمک زیادی به شما برای خرید یک‌ محصول با کیفیت بکند. مراکز معتبر فعال در این زمینه عمدتا با تولید کنندگان ارتباط مستقیم داشته و به همین دلیل محصولی که در اختیار مصرف کننده قرار می دهند، قیمت مناسب تری از فروشگاه های سطح شهر دارد. مطمئنا انتخاب و خرید از چنین سایت هایی می تواند بهتر و معتبر تر باشد.

سیر سیاه در شیراز

سیر سیاه در شیراز سیر سیاه در شیراز به راحتی قابل دسترس است. این شهر یکی از بزرگترین تولید کنندگان این محصول در کشور است و به همین دلیل طبیعی است که بتوانید در بازار های این شهر، سیر را با قیمت بهتری خریداری کنید.‌ مطمئنا در هیچ شهری نمی توانید سیر سیاه را با کیفیتی که در شیراز عرضه می شود، تهیه کنید‌.‌ از این رو شاید تهیه محصول از مراکز فروش این منطقه، روش بهتری باشد.

طبیعتا انتخاب فروشگاه های عرضه حضوری سیر سیاه نمی تواند روش خوبی باشد چرا که همه مصرف کنندگان امکان دسترسی به این مراکز را ندارند‌. برای دسترسی آسان و راحت همه مصرف کنندگان نیاز است تا فروشگاه هایی به صورت آنلاین این محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهند. مراکز فروش آنلاین در دسترسی همه مصرف کنندگان قرار دارند و از این رو پیشنهاد آن ها می تواند بهترین گزینه باشد.

البته باید توجه داشته باشید که همه این مراکز هم برای خرید سیر سیاه در شیراز مناسب نیستند. برخی از این مراکز نمونه های با کیفیت تر و ارزان تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند که مطمئنا خرید آن ها می تواند انتخاب بهتری باشد. توصیه می شود همه مصرف کنندگان در انتخاب یک سایت معتبر دقت کنند و معتبر ترین مراکز فعال در این زمینه را انتخاب کنند.‌

در این مطلب به خوبی با سیر سیاه، قیمت و روش خرید بهترین مدل های آن در بازار آشنا شدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *