قیر فله در بورس گران تر از نفت فروخته شد

اقتصادی ترین روش صادرات قیر فله در بورس برای پروژه های متوسط ​​و بزرگ می باشد. این نوع بسته بندی نسبت به سایرین ارزانتر بوده و هزینه حمل و نقل مناسبی نیز دارد.

قیر ماده مفیدی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بیش از 85 درصد از قیر تولیدی جهان برای راهسازی، 10 درصد در ساخت و سازهای دیگر و 5 درصد در انواع صنایع دیگر از جمله عایق کاری استفاده می شود.

منشا قیر، قیر در طبیعت یافت می شود و همچنین می توان آن را از نفت خام استخراج کرد. قیر با منشا طبیعی، میلیون‌ها سال پیش، موجودات زنده مانند جلبک‌های میکروسکوپی (دیاتومه‌ها) در زیر سنگ‌های رسوبی، در باتلاق‌ها و دیگر زیستگاه‌های آبی مدفون شدند.

این بقایا تحت فشار لایه های رسوبی بالایی و دمای بالای 50 درجه سانتی گراد به قیر طبیعی تبدیل شدند. اکنون قیر در تپه ها و دریاچه های نفت یافت می شود. بیشترین منابع قیر در کانادا، ونزوئلا و عمان است.

در غرب ایران نیز معادن طبیعی قیر وجود دارد. محتوای خاکستر متفاوتی دارد. قیر طبیعی یا گیلسونیت دارای ناخالصی های زیادی از جمله گوگرد و فلزات سنگین است. هزینه استخراج و استفاده از این قیر بیشتر از قیر به دست آمده از نفت خام است.

معمولاً به عنوان یک افزودنی برای پوشش ضد آب، حفاری گل و راه سازی استفاده می شود. تقطیر نفت خام، نفت خام منبع اولیه قیر برای صنعت است. نفت خام مخلوطی از ترکیبات مختلف است که توسط یک برج تقطیر جدا می شود.

بقایای برج تقطیر که کف خلاء نامیده می شود، برای پردازش و تبدیل به قیر منتقل می شود. انواع مختلف قیر، از جمله قیر نفوذی یا قیر اکسید شده ، با فرآیند متفاوتی در کف خلاء در پالایشگاه تولید می‌شوند. کاربرد اصلی این قیر در راهسازی است.

رایج ترین صنعتی که در آن از قیر استفاده می شود صنعت راه سازی است. تقاضا برای قیر نزدیک به 100 میلیون بشکه در سال است که به دلیل گسترش موارد زیر است:

راه های ارتباطی و تعمیر آسفالت قدیمی برای افزایش عمر مفید آن ها. ساخت و ساز منجر به افزایش سقف ها شده است. صنایع مختلف و کارهای عمرانی مانند سدسازی در سراسر جهان که در آن از قیر استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *