سنگ آهن کاشان یک مرد را ثروتمند کرد

در میان مردم سنگ آهن کاشان یکی از بهترین سنگ ها شناخته شده است زیرا مواد تشکیل شده آن سنگ های رسوبی خالص هستند.

سنگ آهن ترکیبی از مواد معدنی است که می توان از آن آهن فلزی را به صورت اقتصادی استخراج کرد. به سنگ های معدنی که بیش از ۲۰ درصد آن ها را آهن تشکیل داده باشد ؛ سنگ آهن می گویند.

سنگ آهن منبع آهن اولیه صنایع آهن و فولاد جهان است. بنابراین برای تولید فولاد ضروری است که به نوبه خود برای حفظ یک پایگاه صنعتی قوی ضروری است. تقریباً تمام (98٪) سنگ آهن در فولادسازی استفاده می شود.

سنگ آهن

سنگ آهن در حدود 50 کشور استخراج می شود. هفت کشور بزرگ این تولیدکننده حدود سه چهارم کل تولید جهانی را تشکیل می دهند. استرالیا و برزیل با هم بر صادرات سنگ آهن جهان مسلط هستند و هر کدام حدود یک سوم کل صادرات را دارند.

استخراج معادن روباز رایج ترین روشی است که برای استخراج سنگ آهن مورد استفاده قرار می گیرد. این شامل استفاده از ماشین های بزرگ برای حفاری گودال های بزرگ در زمین است. سنگ آهن استخراج شده سپس به کارخانه فرآوری منتقل می شود و در آنجا خرد شده و برای حذف ناخالصی ها فیلتر می شود.

سنگ آهن چگونه تشکیل می شود؟ تقریباً تمام ذخایر اصلی سنگ آهن زمین در سنگ هایی است که بیش از 1.8 میلیارد سال پیش تشکیل شده اند. در آن زمان اقیانوس های زمین حاوی آهن محلول فراوان و تقریباً بدون اکسیژن محلول بودند.

ذخایر سنگ آهن زمانی شروع به تشکیل شدن کردند که اولین موجودات زنده قادر به فتوسنتز آزاد کردن اکسیژن در آب ها شدند. این اکسیژن بلافاصله با آهن محلول فراوان ترکیب شد و هماتیت یا مگنتیت تولید کرد.

این مواد معدنی به وفور در کف دریا رسوب کرده و آنچه را که امروزه به نام “شکل های آهن نواری” شناخته می شود، تشکیل می دهند.

سنگ‌ها به دلیل اینکه کانی‌های آهن در نوارهای متناوب با سیلیس و گاهی شیل رسوب می‌کنند، «بنددار» هستند . نواربندی ممکن است ناشی از تغییرات فصلی در فعالیت ارگانیسم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *